Rady pre zakladateľov Naštartuj projekt

2. Pred spustením

Máte už svoju kampaň na Donio detailne premyslenú? Poďme sa teda spoločne pustiť do ďalších úloh.

  1. Dvakrát meraj a raz rež

    Máte už k dispozícii náhľad kampane? Všetko si dôkladne skontrolujte. Nebojte sa ho poslať aj niekoľkým vašim známym a požiadajte ich o spätnú väzbu. Vyladenie kampane ešte pred spustením je dôležitý proces.

    Aj keď kampaň odošlete na schválenie, môžete po prihlásení v Moje Donio robiť na kampani ľubovoľné zmeny. To platí aj vtedy, keď je kampaň aktívna. Jediné zmeny, ktoré nemôžete meniť v priebehu kampane sú výška cieľa a dátum ukončenia (ak by ste však mali opodstatnený dôvod zasahovať aj do týchto dvoch, napíšte na lucia@donio.sk a vyriešime to).

  2. Pred spustením svoju komunitu poriadne nažhavte

    Informujte svojich fanúšikov na sociálnych sieťach, že sa chystá niečo výnimočné. Nielenže sa budú tešiť na samotné spustenie kampane, a to vám ju pomôže pekne naštartovať, ale taktiež získate o trochu viac cenného času, kedy môžete šíriť povedomie o vašej kampani.

    Túto teasingovú komunikáciu odporúčame začať aspoň 2 týždne pred spustením kampane a postupne jej frekvenciu zrýchľovať – 2 týždne, 1 týždeň, 48 hodín, 24 hodín pred spustením.

  3. Naplánujte si komunikáciu

    Premyslite si, ako a kde budete svojich potenciálnych prispievateľov o svojej kampani informovať. Pokojne si vopred vytvorte pár príspevkov na sociálne siete alebo skúste vytvoriť newsletter, ktorý budete posielať svojim fanúšikom.

    Nezabudnite na oslovenie ľudí vo vašom okolí s väčším dosahom, nebojte sa známych osloviť osobnou správou cez Messenger, WhatsApp alebo SMS.

    Voľba a správna kombinácia komunikačných kanálov môže byť pekná alchýmia. Ak potrebujete poradiť, konzultantka Naštartuj projekt Lucka s vami rada podrobnejšie prejde celú marketingovú stratégiu na mieru vašej kampani.

    Komunikáciu si veľmi dobre pripravila napríklad štiavnická divadelná partička Kosmopol. Pozrite sa na ukážku príspevku na sociálne siete.

    Obrázky môžete zväčšiť kliknutím

  4. Donio, reklama a meranie

    MAk máte pre svoju kampaň k dispozícii rozpočet na reklamu, určite sa budete usilovať o čo najlepšie výsledky reklám. Aj s tým vám radi pomôžeme!

    V nastaveniach projektu môžete vložiť Facebook Pixel, s ktorým bude optimalizácia Facebook kampane pre váš projekt prebiehať na jednotku. Taktiež je možné vložiť merací kód Google Analytics, Sklik či Google Ads.

  5. Sme v tom spoločne

    S konceptom a propagáciou vám radi pomôžeme. Kontaktujte vašu projektovú manažérku Lucku a opýtajte sa, aké možnosti vám môžeme ponúknuť.

    Je dôležité si uvedomiť, že nech už sa spolu dohodneme na akejkoľvek forme podpory, naša komunikácia nenahrádza vašu aktivitu. Viac ako 60% vašich príspevkov totižto prichádza práve z aktivity samotných zakladateľov.

Ďalšia rada

Všetky rady