Rady pre zakladateľov Naštartuj projekt
5. Spolupracujte s influencermi
Známe osobnosti a influenceri môžu vašu kampaň pekne nakopnúť. Ako si spoluprácu zariadiť?
-
Využite vlastné kontakty
Zamyslite sa, či vo svojom okolí nemáte známeho influencera, ktorý by sa k vašej kampani hodil. Alebo či náhodou nemáte známeho, ktorý niekoho takého pozná. Aj kontakty kontaktov sú lepšie, než oslovovanie od nuly.
-
Vyberajte podľa publika, nie počtu sledujúcich
Pre svoju kampaň vyberajte influencerov, ktorí k nemu majú naozaj blízko. Dajte si tiež pozor na publikum, ktoré influencera sleduje. Ak je vaša kampaň určená skôr pre staršie publikum, vyhnite sa napríklad influencerom, ktorých sledujú iba mladí ľudia.
-
Veľmi osobné oslovenie
Neosobné oslovenie influenceri spravidla nedočítajú do konca. Snažte sa preto každého influencera osloviť menom a hneď za to dodajte, prečo si vyberáte práve jeho. Čím viac „na mieru“ oslovenie bude, tým máte väčšiu šancu na úspech.
-
Stručne a jasne
Príliš sa nerozpisujte. Čo najstručnejšie popíšte vašu kampaň a to, ako si spoluprácu predstavujete. Dôležité je spomenúť, aké benefity budú zo spolupráce pre influencera plynúť. Aj keď spolupráca nebude honorovaná, môžete osobnosti ponúknuť napríklad vaše produkty alebo jednu z atraktívnych odmien zadarmo.
-
Zaujali ste influencera? Gratulujeme!
Ak vám influencer odpovie s pozitívnou reakciou, nezabudnite mu oznámiť dôležité termíny, od ktorých sa bude spolupráca odvíjať. Pošlite mu tiež odkaz na vašu kampaň, prípadne aj hashtagy, ktoré má v príspevkoch používať.