Rady pre zakladateľov Naštartuj projekt

3. Pri spustení

Tak, a je to tu. Jeden z najdôležitejších momentov. Vaša kampaň ide do sveta. Na čo pri spustení nesmiete zabudnúť?

  1. Komunikácia je polovicou úspechu

    Premyslite si, ako a kde budete svojich potenciálnych prispievateľov o svojej kampani informovať. Pokojne si vopred vytvorte pár príspevkov na sociálne siete alebo skúste vytvoriť newsletter, ktorý budete posielať svojim fanúšikom.

    Nezabudnite na oslovenie ľudí vo vašom okolí s väčším dosahom, nebojte sa známych osloviť osobnou správou cez Messenger, WhatsApp alebo SMS.

    Informujte svoje okolie a fanúšikov na sociálnych sieťach a prostredníctvom e-mailu, že ste spustili kampaň. Jedine tak sa o nej dozvedia. Nebojte sa svoju kampaň zverejniť aj v rôznych špecializovaných skupinách, napr. na Facebooku alebo v diskusných fórach.

    Vytvorte príspevky na mieru pre každú skupinu s informáciami o vašej kampani a odmenách, ktoré ponúkate. Kreativite sa medze nekladú.

    Voľba a správna kombinácia komunikačných kanálov môže byť pekná alchýmia. Ak potrebujete poradiť, konzultantka Naštartuj projekt Lucka s vami rada podrobnejšie prejde celú marketingovú stratégiu na mieru vašej kampani.

    PAKT:
    https://www.donio.sk/pakt
    https://www.instagram.com/pakt.sk/

    Obrázky môžete zväčšiť kliknutím

  2. Vypredané – čo s tým?

    Už od začiatku pozorujete, že si vaši priaznivci kupujú jednu z odmien viac, ako tie ostatné? Zvážte, či nezvýšite jej množstvo. Pokiaľ je odmena obľúbená už na začiatku, je veľmi pravdepodobné, že to tak bude aj naďalej. Na Donio môžete počet kusov odmien upravovať aj v priebehu kampane, tak to využite.

    Skúste sa tiež svojej komunity opýtať, akú odmenu by vo vašej kampani uvítali. Názor vašich fanúšikov je relevantný a môže vám pomôcť osloviť aj nových prispievateľov.

  3. Pravidelne vyhodnocujte, čo vám pri získavaní financií pre kampaň pomáha najviac

    Každá kampaň je odlišná a nevieme povedať, čo bude fungovať práve v tej vašej. Vieme ale povedať, že ak sa pozeráte na dáta (cez Google Analytics) a používate správne otrackované UTM linky, budete vedieť kampaň zoptimalizovať podľa reálnych dát, a nielen podľa pocitov.

    Možno zistíte, že vo vašom prípade newsletter funguje oveľa lepšie ako platená reklama. Alebo uvidíte, že uvoľnené video na Instagrame vám na stránku priviedlo najviac užívateľov. Vaša kampaň, vaše dáta.

  4. Umiestnite na svoj (alebo partnerský) web widget

    Widgety sú malé bannery, ktoré cez váš web vyzývajú k akcii a môžu vám veľmi pomôcť získať nových priaznivcov a priblížiť sa tak cieľovej sume. Nebojte sa ich použiť.

    Pri kampani KtoPomôžeUkrajine boli práve widgety hlavným zdrojom návštevnosti pri získaní takmer 1,9 milióna eur.

Ďalšia rada

Všetky rady