Rady pre zakladateľov Dobročinných výziev

3. Komunikácia

Aj keď 80% príspevkov pribudne na naše kampane v prvých 5 a posledných 5 dňoch, práve vaša proaktivita v jej priebehu rozhodne o tom, či na konci príde znásobenie získanej čiastky alebo zostanete na tom, čo už máte.

  1. Uvedomte si ako funguje Donio algoritmus

    äčšina užívateľov prichádza priamo na stránku konkrétnej kampane z odkazu, ktorý im niekto pošle, preto je potrebné klásť dôraz na zdieľanie kampane, kde sa len dá. Iba zlomok darcov prichádza cez domovskú stránku (stránka www.donio.sk) alebo zo sekcie Dobročinné výzvy.

    Napriek tomu by ste ale mali vedieť, že v tejto sekcii nie sú kampane zoradené náhodne. Na prvých miestach sa objavujú kampane s dvoma vlastnosťami: novo pridané kampane, a kampane, u ktorých je najviac nových darov od darcov.

    Stáva sa, že po spustení kampane a prvých daroch sa kampaň objaví v zozname hore (pretože je novo založená, a naviac na ňu práve prispelo niekoľko štedrých darcov), v priebehu času sa ale začne posúvať nižšie (pretože sú posledné príspevky darcov niekoľko dní staré a bola založená už pred nejakým časom).

    Čo z toho vyplýva? Ak sa usilujete o udržanie vašej kampane v zozname hore, komunikujte s potenciálnymi darcami intenzívne aj v priebehu kampane. Každý nový dar kampaň v zozname posúva vyššie.

  2. Komunikujte pravidelne. Spísali sme pre vás pár inšpirácií

    Existuje mnoho príležitostí, kedy s potenciálnymi darcami komunikovať. Spísali sme pre vás aspoň pár najdôležitejších.

    Pri prekročení určitého počtu darcov môžete poďakovať už existujúcim darcom a iných ľudí zas namotivovať, že sa kampaň hýbe.

    “Už vás je desať, ktorí ste podporili kampaň pre Evičku…”

    Aj prekročenie okrúhlej sumy či kampaňového míľnika je motivačné a zároveň ho môžete využiť na poďakovanie. Týmto spôsobom navyše oslovujete už existujúcich darcov – ak ich váš príbeh naozaj zaujal, môžu prispieť znova.

    “Spoločne sme získali už tisíc eur na Evičkine rehabilitácie. Už zostáva len polovica.”

    Ak oslovujete určitú skupinu ľudí, napríklad svoj e-mailový zoznam alebo priateľov na Facebooku, zmieňte fakt, že stačí, keď prispeje dostatok ľudí, hoci aj malým darom.

    Pomáha zreálnenie toho, na čo budú využité prostriedky. Napríklad za 15 eur si môže kúpiť Laurinka plienky na celý týždeň, za 25 eur pokryjeme návštevu nemocnice a za 100 eur zaistíme Laurinke 2 hodiny rehabilitácie so súkromným fyzioterapeutom.

    Akýkoľvek posun v rámci kampane alebo v rámci vášho príbehu využite ako možnosť oživiť komunikáciu. Nemajte strach, že kontakty presýtite. Ak kampaň zmienite párkrát do týždňa, pomôže to jej šíreniu a vy sa priblížite k cieľu.

    “Stalo sa niečo úžasné! Ku všetkým štedrým darcom, ktorým srdečne ďakujem, sa pridal aj sám Pán Slávny. Vďaka tomu už zostáva získať len tretinu sumy!”

    Na komunikáciu využívajte naďalej všetky komunikačné kanály, ktoré vás napadnú – osobný kontakt, e-mail, sociálne siete alebo aktuality priamo na stránke kampane.

Ďalšia rada

Všetky rady

Chcete nám čokoľvek napísať?
Ozvite sa nám na ahoj@donio.sk