Rady pre zakladateľov Dobročinných výziev

4. Influenceri

Známe osobnosti a influenceri môžu vašej kampani významne pomôcť. Niekedy nemusí ísť o veľké celebrity – influenceri sú skrátka ľudia, ktorý majú veľký dosah na sociálnych sieťach.

Často takých influencerov nájdete ak sa spýtate dospievajúcich detí svojich priateľov, medzi vašimi známymi alebo na niekoho narazíte na Facebooku či Instagrame. Nebojte sa ich osloviť s prosbou o zdieľanie kampane, prípadne o prepojenie na niekoho, kto vám pomôže.

  1. Využite vlastné kontakty

    Zamyslite sa, či vo svojom okolí nemáte influencera, alebo či náhodou nemáte známeho, ktorý niekoho takého pozná. Kontakty kontaktov sa väčšinou oslovujú ľahšie než niekto, koho vôbec nepoznáte. Popýtajte sa medzi známymi, či o niekom takom nepočuli.

  2. Ak oslovujete niekoho cudzieho, buďte osobní

    Neosobné oslovenie influenceri spravidla nedočítajú do konca – je to preto, že bývajú často zaneprázdnení a píše im mnoho ľudí. Snažte sa preto každého influencera osloviť menom a hneď za to dodajte, prečo si vyberáte práve jeho.

    Čím viac “na mieru” oslovenie bude, tým máte väčšiu šancu, že si dotyčný vašu správu prečíta. Nebojte sa zdieľať detaily vášho príbehu vrátane fotiek, aby influencer pochopil a porozumel vašej situácii.

    Príklad: “Milá Nikol, ako mama sa asi dokážeš vžiť do našej rodinnej situácie…”

  3. Nebojte sa zdieľať príbeh v médiách

    Ak vás novinári oslovia sami, máte veľké šťastie. Šťastiu je ale väčšinou potrebné ísť aj trocha naproti. Na Slovensku existujú rôzne noviny a časopisy, ktoré by mohol váš príbeh zaujať natoľko, že ho vytlačia aj s odkazom na vašu výzvu.

    Skúste regionálne denníky, ktoré oslovia ľudí vo vašom okrese alebo napíšte do redakcie nejakého z veľkých online denníkov ako je Nový čas, Plus jeden deň, Dobré Noviny, SME či Denník N. Články na týchto médiách sa často dostanú ku stovkám tisíc ľudí.

Ďalšia rada

Všetky rady

Chcete nám čokoľvek napísať?
Ozvite sa nám na ahoj@donio.sk